Zespół Szkół im. Tadeusza Kościuszki

Aktualności

26.10.2016

Gminne zawody w koszykówkę

W środę tj.26.10 odbyły się gminne zawody w koszykówkę w Grochowcach.Udział w zawodach brały szkoły z Ujkowic, Krównik, Hermanowic ,Grochowiec, Ostrowa i My. Graliśmy systemem każdy z każdy i zajęliśmy dobre II miejsce. W następnym roku będzie lepiej

27.10.2016

TAJEMNICE KOPCA TATARSKIEGO

W ramach programu ,,Patriotyzm jutra” odbyła się, 27 października, wycieczka piesza po Przemyślu, w której udział wzięły klasy V i VI Szkoły Podstawowej w Nehrybce. Wycieczka była częścią projektu ,,Odkryj początki Polski w swojej okolicy” i organizowana przez PTTK Przemyśl. Opiekunami były Panie: K. Błaszczuk i M. Rysak. Tematem naszej wycieczki były ,,Tajemnice Kopca Tatarskiego”. Początek rozpoczął się od ul. Sanockiej i przejściem na Wzgórze Trzech Krzyży – miejsca położenia potencjalnej strażnicy zamkowej. Uczniowie mieli także okazję poznać legendy związane z powstaniem Kopca oraz wziąć udział w poszukiwaniach skarbu u jego podnóży. Nastepnie odbyło się zejście na Wzgórze Zamkowe i zwiedzanie miejsca dawnego grodu przemyskiego. Kolejnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie krypt Archikatedry z zachowanymi reliktami rotundy św. Mikołaja. Szczęśliwi i pełni wrażeń, ale głodni, udaliśmy się na pizzę i powróciliśmy do szkoły.

25.10.2016
Wycieczka Odrzykoń - Bóbrka - Krosno

W dniu 25.10.2016 r. uczniowie klas I, II, III Gimnazjum pod opieką pani Agaty Twardak- Bodzioch i pani Agnieszki Niemiec – Buczek wzięli udział w wycieczce do Odrzykonia- Bóbrki i Krosna. Pierwszym punktem wycieczki były ruiny Zamku „Kamieniec” mieszczącego się w Odrzykoniu. Kamieniecki Zamek odkrył przed nami wszystkie skrywane od lat tajemnice. Wysłuchaliśmy związanych z nim legend, zwiedziliśmy Zamek Wysoki i Niski, odwiedziliśmy kaplicę i interaktywną salę tortur. Pełni wrażeń dotarliśmy do Rezerwatu Przyrody Prządki, który stanowi grupa ostańców skalnych , przybierających oryginalne kształty. Wyruszając w dalszą drogę dotarliśmy do miejscowości Bóbrka z mieszczącym się w niej Muzeum Przemysłu Naftowego i Gazowniczego im. Ignacego Łukaszewicza. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od zapoznania się z sylwetką twórcy polskiego przemysłu naftowego. Spacerując alejkami parku obserwowaliśmy dawne i współczesne maszyny służące do wydobycia ropy naftowej. Oglądaliśmy prezentację multimedialną o powstaniu lampy naftowej oraz metodach poszukiwania gazu w skałach. Ostatnim punktem wycieczki było zwiedzanie Centrum Dziedzictwa Szkła mieszczącego się w Krośnie. W tym niezwykłym miejscu dowiedzieliśmy się wszystkiego o kolejnych etapach produkcji szkła. Przyglądaliśmy się pracy hutników, sami „dmuchaliśmy” szkło, oglądaliśmy pracę dekoratorów i szlifierzy. Zwieńczeniem wizyty w tym niezwykłym miejscu były zakupy w firmowym sklepie Centrum Dziedzictwa Szkła. Późnym wieczorem pełni wrażeń i niezwykłych przeżyć wróciliśmy do domów. Szkoda tylko, że wszystko co piękne, tak szybko się kończy.

26.10.2016
Finał Wojewódzkiego Konkursu Krasomówczego

Finał Wojewódzkiego Konkursu Krasomówczego Młodzieży Szkolnej już za nami. Trzydziestu trzech uczniów wszystkich etapów edukacyjnych, stanęło dziś w szranki przed bardzo wymagającym jury i licznie zgromadzoną publicznością. Reprezentantki naszej szkoły, uczennice klasy VI : Aleksandra Mnich i Katarzyna Marmura zaprezentowały swoje mowy przed szeroką publicznością przeworskiego Urzędu Miasta. Rywalizacja była naprawdę zacięta , a poziom konkursu tak wyrównany, że obie nasze reprezentantki zajęły ex aequo szóste miejsce. Kasi i Oli serdecznie gratulujemy!

19.10.216

II Gminny Konkurs Krasomówczy Dzieci i Młodzieży Szkół Podstawowych i Gimnazjalnych

W dniu 19.10.2016 r. uczennice klasy 6 Szkoły Podstawowej : Katarzyna Marmura i Aleksandra Mnich pod opieką Pani Agnieszki Niemiec- Buczek uczestniczyły w II Gminnym Konkursie Krasomówczym Dzieci i Młodzieży Szkół Podstawowych i Gimnazjalnych, który odbył się w Zespole Szkół w Hermanowicach. Gminny Konkurs Krasomówczy, który swoim patronatem objął Wójt Gminy Przemyśl Pan Andrzej Huk był pierwszym etapem Ogólnopolskiego Konkursu Krasomówczego. Warto dodać, że Ogólnopolski Konkurs Krasomówczy to jeden z najstarszych konkursów turystyczno-krajoznawczych w Polsce, a jego istotą jest jak najpiękniej opowiedzieć o swej Ojczyźnie, wykorzystując wiedzę krajoznawczą . Aleksandra Mnich wypowiedziała się na temat walorów miasta Przemyśla, wygłaszając mowę pt. „Przemyśl- moje magiczne miasto”. Zdobywając notę komisji konkursowej 8,67 na 10 możliwych do zdobycia punktów uplasowała się na drugim miejscu podium. Katarzyna Marmura poruszyła temat piękna Bieszczad w mowie pt. „ Zaczarowane Bieszczady” uzyskując notę 8,50 na 10 możliwych do zdobycia punktów, zajęła trzecie miejsce na podium. Tym samym obie dziewczynki zakwalifikowały się do wojewódzkiego etapu konkursu, który odbędzie się 26.10.2016 r. w Przeworsku. Ponadto obie dziewczynki otrzymały nagrody specjalne jury konkursu.

Dziewczynkom serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
Trzymamy kciuki!

Żywa lekcja historii

Skansen Archeologiczny "Karpacka Troja"

30 września 2016 r. odbyła się wycieczka do Skansenu Archeologicznego Troja Karpacka w Trzcinicy koło Jasła. Jest to jedno z najważniejszych stanowisk archeologicznych, o wyjątkowym znaczeniu dla poznania pradziejów Europy Środkowo – Wschodniej. Wiele zabytków jest unikatowych, uznawanych za wspaniałe dzieła sztuki i rzemiosła. Uczniowie najmłodszych klas szkoły podstawowej wzięli udział w warsztatach zabawkarskich i kuchni pradziejowej. W ramach tych pierwszych dzieci miały okazję zobaczyć w jaki sposób można wykonać lalkę kawałka lnu, a z kawałka patyka wyczarować konika lub pieska. Warsztaty pomogły rozwinąć wyobraźnię i pokazać jak w ciekawy sposób spędzać wolny czas. Młodzież z klas V i VI wzięła udział w warsztatach z kuchni pradziejowej. Dowiedzieliśmy się o sposobach zdobywania pożywienia przez ludność pradziejową oraz technikach uprawy ziemi przez społeczności rolnicze. Prezentowane były repliki narzędzi i sprzętów kuchennych. Podczas warsztatów uczestnicy samodzielnie mogli zrobić mąkę na specjalnie przygotowanych żarnach zarówno z epoki brązu jak i z wczesnego średniowiecza. Opiekunowie wycieczki: K. Błaszczuk, M. Rysak, A. Osiadły i K. Jędruch. Kolejnymi punktami wycieczki było zwiedzanie Muzeum oraz obiektu skansenu i wejście na platformę widokową.

28.09.2016

Rekonstrukcja

Sprzątanie świata

1 września 2016
Rok szkolny czas zacząć.

"Witaj, szkoło!"
Przyjaźnie i wesoło
żegnamy rzekę, las.
Ach, witaj, witaj szkoło!
Już czas do pracy, czas!

Pociąg jak wicher pędzi,
dźwięczy piosenka kół.
Z wakacji jadą dzieci
do szkół, do szkół, do szkół...

24.06.2016 r.
Uroczystość zakończenia roku szkolnego 2015/2016

23.06.2016
Zakończenie roku szkolnego klasy III gimnazjum.

22.06.2016
Uroczystość odsłonięcia pomnika poświęconego Sybirakom i Ofiarom Katynia

18.06.2016
Piknik rodzinny

„Młodzieżowa Akademia Bezpieczeństwa – ratujemy i uczymy ratować” to pilotażowy projekt, realizowany na terenie województwa podkarpackiego. Wzięło w nim udział ponad 150 uczniów, uczęszczających do 10 szkół gimnazjalnych, zlokalizowanych na terenach wiejskich lub małych miast. Wśród nich znaleźliśmy się MY. W ramach projektu zostaliśmy przeszkoleni przez studentów kierunku Ratownictwa Medycznego z Uniwersytetu Rzeszowskiego, którzy odwiedzili nas w szkole czterokrotnie. Po cyklu szkoleń wzięliśmy udział w V Międzyszkolnych Zawodach Pierwszej Pomocy, które odbyły się 02.06.2016 r. w Rzeszowie. Zajęliśmy na nich zaszczytne czwarte miejsce , z którego jesteśmy bardzo dumni. 17. 06. 2016 r. odbyło się ostatnie, podsumowujące spotkanie z wolontariuszami biorącymi udział w projekcie. W ramach podziękowań za udział w akcji otrzymaliśmy apteczkę, która wzbogaciła gabinet szkolnej pielęgniarki, ponadto wszyscy uczniowie biorący udział w Zawodach Pierwszej Pomocy obdarowani zostali osobistymi apteczkami.